Programmeer een interactief verhaal
In deze missie ga je een interactief verhaal programmeren in CoSpaces. De basis is een 360 graden foto die je maakt met je tablet of telefoon.
De app Streetview van Google is sinds 31 maart niet meer beschikbaar in de appstores. We hebben daarom moeten besluiten deze missie vanaf 1 augsutus 2023 niet langer aan te bieden.
Op Skillsdojo+ is vanaf nu een nieuwe versie van deze missie beschikbaar. Hierin koppelen we het programmeren van een interactief verhaal aan de vakken wereldoriëntatie en taal. Klik voor meer info.
Missies
Missie 1: Programmeer een interactief verhaal
Missie 2: Storytelling
Missie 3: De challenge
Missie 4: Wat is een virtuele wereld?
Account aanmaken
Missie 5: Maak een 360 graden foto (iPhone)
Missie 5: Maak een 360 graden foto (Android)
Missie 6: Bouw je interactieve verhaal
Missie 7: Programmeren
Missie 8: Bekijk je verhaal
Over deze missie
In deze serie gaan kinderen een interactief verhaal bedenken en programmeren. Ze ontdekken dat je bij het vertellen van een verhaal een bepaalde rol, zoals de leider of de journalist, kunt aannemen. Daarnaast maken ze zelf een 360 graden foto met een tablet of telefoon. Om het interactieve verhaal te programmeren gebruiken ze het gratis online programma CoSPaces.
De missie, met als onderwerp Storytelling, is ontwikkeld samen met 8 bibliotheken. Kinderen ontdekken op een actieve manier de kracht van verhalen. Voor deze groep is dit waardevol dit te leren begrijpen. Het helpt ze bij het ontwikkelen van hun communicatievaardigheden en geeft structuur wanneer ze zelf een boodschap willen overbrengen. In het dagelijks leven, maar ook op school bij een presentatie, een werkstuk of een debat.
Daarnaast werken kinderen met de missie aan hun digitale geletterdheid. Leerlingen ontwikkelen ICT-basisvaardigheden maar leren ook een nieuwe manier om te communiceren, zich creatief te uiten en hun eigen ideeën te presenteren. De opdrachten in deze lesserie stimuleren een probleemoplossende, creatieve en onderzoekende houding bij kinderen.