Programmeren met kunstmatige intelligentie
In deze serie ga je ontdekken wat kunstmatige intelligentie precies is en hoe ‘slimme computerprogramma’s en zelflerende machines’ er dagelijks gebruik van maken.
Start met de video van missie 1
Over deze serie
In deze serie gaan kinderen ontdekken wat kunstmatige intelligentie is en hoe slimme computerprogramma’s en zelflerende machines, waarmee ze dagelijks mee in contact komen, er gebruik van maken. Om dit te ervaren gaan ze zelf een aantal van deze slimme computerprogramma’s programmeren met de (op Scratch gebaseerde) programmeer omgeving Cognimates.
Zo ontdekken ze niet alleen hoe deze technologie werkt, wat de mogelijkheden en beperkingen zijn, wat de impact ervan op de maatschappij is, maar vooral dat ze zelf in staat zijn de toekomst van kunstmatige intelligentie vorm te geven.
Digitale geletterdheid
- ICT-basisvaardigheden
- Computational thinking
- Mediawijsheid
Leeftijd
10 t/m 14 jaar
Duur
Ca. 45 tot 60 minuten per missie
Benodigdheden
- Computer met internet toegang
- Chrome browser
- Pen of potlood